Trenutno pregledavate Smoothie da ili ne?

Smoothie da ili ne?

image_pdfimage_print

Autorica teksta Ana Balić, Zdravi pinklec.

 

Smoothie da ili ne?

Situacija A)

Svladali ste (skupa sa mnom) alergije, shvatili ste da ste zreli za jedan detox od svega i kupili ste blender.

Situacija B)

Pročitali ste da je dobro za doručak “drmnut” jedan fini smoothie, a vi ste jednako kao i osoba A, kupili blender i još k tome niste jutarnji tip koji voli žvakati, pa je ovo idealna kombinacija za vas.

Situacija C)

Osoba koja je vaš životni uzor svaki dan stavlja na svoj profil sliku doručka – naravno, to je smoothie. Prelomili ste, isprintali recepte, naručili super namirnice u dostavi od Zdravog pinkleca, kupili vrhunski blender i pri kupovini potencijalno upoznali ovo dvoje iz situacija A i B, te pomislili “ako mogu oni (i moj životni uzor) – mogu i ja!”

Za slučaj da ništa od ovih situacija nije primjenjivo na vas, jer vi već imate vrhunski blender samo ga ne koristite – ljeto je idealno vrijeme da otpustite tu kočnicu.

Upišete li u Google tražilicu pojam “smoothie” zapljusnut će vas predivne fotografije čaša u kojima se nalaze sadržaji različitih boja iz kojih veselo mašu komadići voća i slamka u boji.

Ukoliko ste povodljivi poput mene, pripremite se na poriv da si trenutno napravite smoothie, iako možda doma imate samo jednu bananu, smežuranu jabuku i jogurt.

Ukoliko niste povodljivi poput mene i nije vam jasno čemu tolika pomama za smoothijima, dozvolite da pokušam objasniti.

 

Priča o smoothijima

Smoothie (čita se smuti, pa već ime dovoljno govori) je napitak koji se radi u blenderu na način da se u njemu pomiješaju sastojci. Baza mu je tekućina i može biti mlijeko, jogurt, voda, voćni sok, pa čak i sladoled i svježi sir. Za osobe koje imaju određena prehrambena ograničenja, ne žele konzumirati proizvode životinjskog porijekla ili su u određenom prehrambenom režimu, bazu za smoothie čine voda, biljna mlijeka, proteinski prahovi, nutritivni suplementi poput praha mlade zelene pšenice, a može i drobljeni led. Rađen prema definiranim receptima predstavlja ukusan i hranjiv obrok.

 

Priča o smoothijima počinje 1930-ih godina pojavom električnih blendera. Postepeno su se kreirali novi recepti i okusi. Kolike su varijacije na temu okusa smoothija, govori dovoljno činjenica da danas možete kupiti i/li napraviti smoothie koji će biti:

  • zdravi smoothie za doručak,
  • voćni smoothie,
  • povrtni smoothie,
  • proteinski smoothie,
  • energetski smoothie,
  • dijetalni smoothie,
  • niskokalorični smoothie,
  • smoothie za mršavljenje,
  • smoothie za razbuđivanje…

 

Sve ovisi o kreativnosti, sezoni povrća i voća i sadržaju u vašem hladnjaku ili zamrzivaču.

 

Obrok da ili ne?

 

Kao i u svemu, smatram da je ključ u umjerenosti. Ako se vaša prehrana temelji samo i isključivo na blendanju i konzumaciji smoothija, jer smatrate da ćete samo na taj način unijeti hranjive tvari u organizam, ne bi se složila s vama. Zato i imamo zube koji nam pomažu pri unosu hrane. Također, postoje namirnice za koje je dokazano da nam daju više ukoliko su termički obrađene. Naravno da danas postoje i kvalitetni blenderi koji u svojim postavkama nude više od “samo” blendanja – za to se obratite Enziti 🙂

 

Ako na smoothie gledate kao odličan obrok koji vam pomaže da u organizam unesete namirnice koje inače ne bi potrošili, ali u kombinaciji s onim drugim namirnicama ispadnu super i k tome vas čini duže sitima, te pomažu da se osjećate bolje, onda je smoothie genijalna stvar s kojom trebate započeti dan.

 

Postoji jako puno recepata koji su dostupni. Postoji i jako puno dodataka koje možete staviti u smoothie. Ovdje vam je zaista samo nebo granica. S vodom ili bez? Samo povrće/voće ili mix? Hoćete li dodati chia sjemenke ili samo lanene sjemenke? Med ili javorov sirup? Znam, znam, odustali ste, a još niste ni uključili blender!

 

Smoothie neki doživljavaju kao kaznu, jer iako je smoothie brzo gotov, činjenica je da vam za smoothie treba i (dobar) blender i sastojci i određeni recept. Probudite znatiželjno dijete u sebi i poigrajte se s otkrivanjem okusa koji vama najviše odgovara i gledajte na smoothie kao na cjelovit obrok (jer on to zaista i može biti) koji će potaknuti vašu probavu, ubrzati metabolizam i dati vam više energije.

 

Moj odabir i recepti

 

Što ne mora nužno biti i vaš odabir, nego sam smjernice…

 

  1. (Ana) Banana smoothie – za koji vam trebaju samo one dvije već skoro crne banane koje ste si obećali pojesti još prije 5 dana… uz njih, u blender stavite cca 2- 2.5 dcl mlijeka (kravljeg ili biljnog) ili jogurta i miksajte u blenderu dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

Banana je vrlo čest sastojak u svakom napitku budući daje gustoću i kremastu teksturu. Za bolji osjećaj osvježenja, bananu ogulite navečer i stavite ju u hladnjak. Tako ohlađenu ubacite ju u smoothie.

  1. Banana i bobičasto voće smoothie – gdje količina banana i mlijeko ostaju isti, samo u blender dodajete još po 150 grama borovnica i malina. Ako imate pri ruci ribizle ili kupine, slobodno stavite svega po 100 grama i miksajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Možete dodati i nekoliko kockica leda, ako vam treba dodatno osvježenje.
  2. Čokoladni banana protein smoothie – sadrži 1 zrelu bananu, 1 jušnu žlicu kikiriki maslaca, 2 čajne žlice nezaslađenog kakako praha, 2-2.5 dcl mlijeka i 1 čajnu žlicu konopljinog ili bučinog proteinskog praha. Blendajte do jednolične smjese. Guštanje u punoći okusa zagarantirani. p.s. kockica tamne čokolade se podrazumijeva 🙂
  3. Voćni smoothie – umjesto banane “podržava” 2 naranče oguljene i narezane na manje komade, te po 1 šalicu svježih borovnica i malina. Za dodatni boost, predlažem dodati još ¼ šalice oraha ili badema. Spektakl!
  4. Supersmoothie blitva i avokado – jer što je doručak bez supernamirnice poput avokada? Treba vam 350 grama blitve, ¼ avokada, 2 veće banane ili 3 manje i 350 ml vode. Nasjeckati, staviti u blender i miksati dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

 

Naša preporuka uređaja:

 

×
×

Košarica