Trenutno pregledavate Smoothie da ili ne?

Smoothie da ili ne?

Autorica teksta Ana Balić, Zdravi pinklec.

 

Smoothie da ili ne?

Situacija A)

Svladali ste (skupa sa mnom) alergije, shvatili ste da ste zreli za jedan detox od svega i kupili ste blender.

Situacija B)

Pročitali ste da je dobro za doručak “drmnut” jedan fini smoothie, a vi ste jednako kao i osoba A, kupili blender i još k tome niste jutarnji tip koji voli žvakati, pa je ovo idealna kombinacija za vas.

Situacija C)

Osoba koja je vaš životni uzor svaki dan stavlja na svoj profil sliku doručka – naravno, to je smoothie. Prelomili ste, isprintali recepte, naručili super namirnice u dostavi od Zdravog pinkleca, kupili vrhunski blender i pri kupovini potencijalno upoznali ovo dvoje iz situacija A i B, te pomislili “ako mogu oni (i moj životni uzor) – mogu i ja!”

Za slučaj da ništa od ovih situacija nije primjenjivo na vas, jer vi već imate vrhunski blender samo ga ne koristite – ljeto je idealno vrijeme da otpustite tu kočnicu.

Upišete li u Google tražilicu pojam “smoothie” zapljusnut će vas predivne fotografije čaša u kojima se nalaze sadržaji različitih boja iz kojih veselo mašu komadići voća i slamka u boji.

Ukoliko ste povodljivi poput mene, pripremite se na poriv da si trenutno napravite smoothie, iako možda doma imate samo jednu bananu, smežuranu jabuku i jogurt.

Ukoliko niste povodljivi poput mene i nije vam jasno čemu tolika pomama za smoothijima, dozvolite da pokušam objasniti.

 

Priča o smoothijima

Smoothie (čita se smuti, pa već ime dovoljno govori) je napitak koji se radi u blenderu na način da se u njemu pomiješaju sastojci. Baza mu je tekućina i može biti mlijeko, jogurt, voda, voćni sok, pa čak i sladoled i svježi sir. Za osobe koje imaju određena prehrambena ograničenja, ne žele konzumirati proizvode životinjskog porijekla ili su u određenom prehrambenom režimu, bazu za smoothie čine voda, biljna mlijeka, proteinski prahovi, nutritivni suplementi poput praha mlade zelene pšenice, a može i drobljeni led. Rađen prema definiranim receptima predstavlja ukusan i hranjiv obrok.

 

Priča o smoothijima počinje 1930-ih godina pojavom električnih blendera. Postepeno su se kreirali novi recepti i okusi. Kolike su varijacije na temu okusa smoothija, govori dovoljno činjenica da danas možete kupiti i/li napraviti smoothie koji će biti:

  • zdravi smoothie za doručak,
  • voćni smoothie,
  • povrtni smoothie,
  • proteinski smoothie,
  • energetski smoothie,
  • dijetalni smoothie,
  • niskokalorični smoothie,
  • smoothie za mršavljenje,
  • smoothie za razbuđivanje…

 

Sve ovisi o kreativnosti, sezoni povrća i voća i sadržaju u vašem hladnjaku ili zamrzivaču.

 

Obrok da ili ne?

 

Kao i u svemu, smatram da je ključ u umjerenosti. Ako se vaša prehrana temelji samo i isključivo na blendanju i konzumaciji smoothija, jer smatrate da ćete samo na taj način unijeti hranjive tvari u organizam, ne bi se složila s vama. Zato i imamo zube koji nam pomažu pri unosu hrane. Također, postoje namirnice za koje je dokazano da nam daju više ukoliko su termički obrađene. Naravno da danas postoje i kvalitetni blenderi koji u svojim postavkama nude više od “samo” blendanja – za to se obratite Enziti 🙂

 

Ako na smoothie gledate kao odličan obrok koji vam pomaže da u organizam unesete namirnice koje inače ne bi potrošili, ali u kombinaciji s onim drugim namirnicama ispadnu super i k tome vas čini duže sitima, te pomažu da se osjećate bolje, onda je smoothie genijalna stvar s kojom trebate započeti dan.

 

Postoji jako puno recepata koji su dostupni. Postoji i jako puno dodataka koje možete staviti u smoothie. Ovdje vam je zaista samo nebo granica. S vodom ili bez? Samo povrće/voće ili mix? Hoćete li dodati chia sjemenke ili samo lanene sjemenke? Med ili javorov sirup? Znam, znam, odustali ste, a još niste ni uključili blender!

 

Smoothie neki doživljavaju kao kaznu, jer iako je smoothie brzo gotov, činjenica je da vam za smoothie treba i (dobar) blender i sastojci i određeni recept. Probudite znatiželjno dijete u sebi i poigrajte se s otkrivanjem okusa koji vama najviše odgovara i gledajte na smoothie kao na cjelovit obrok (jer on to zaista i može biti) koji će potaknuti vašu probavu, ubrzati metabolizam i dati vam više energije.

 

Moj odabir i recepti

 

Što ne mora nužno biti i vaš odabir, nego sam smjernice…

 

  1. (Ana) Banana smoothie – za koji vam trebaju samo one dvije već skoro crne banane koje ste si obećali pojesti još prije 5 dana… uz njih, u blender stavite cca 2- 2.5 dcl mlijeka (kravljeg ili biljnog) ili jogurta i miksajte u blenderu dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

Banana je vrlo čest sastojak u svakom napitku budući daje gustoću i kremastu teksturu. Za bolji osjećaj osvježenja, bananu ogulite navečer i stavite ju u hladnjak. Tako ohlađenu ubacite ju u smoothie.

  1. Banana i bobičasto voće smoothie – gdje količina banana i mlijeko ostaju isti, samo u blender dodajete još po 150 grama borovnica i malina. Ako imate pri ruci ribizle ili kupine, slobodno stavite svega po 100 grama i miksajte dok ne dobijete jednoličnu smjesu. Možete dodati i nekoliko kockica leda, ako vam treba dodatno osvježenje.
  2. Čokoladni banana protein smoothie – sadrži 1 zrelu bananu, 1 jušnu žlicu kikiriki maslaca, 2 čajne žlice nezaslađenog kakako praha, 2-2.5 dcl mlijeka i 1 čajnu žlicu konopljinog ili bučinog proteinskog praha. Blendajte do jednolične smjese. Guštanje u punoći okusa zagarantirani. p.s. kockica tamne čokolade se podrazumijeva 🙂
  3. Voćni smoothie – umjesto banane “podržava” 2 naranče oguljene i narezane na manje komade, te po 1 šalicu svježih borovnica i malina. Za dodatni boost, predlažem dodati još ¼ šalice oraha ili badema. Spektakl!
  4. Supersmoothie blitva i avokado – jer što je doručak bez supernamirnice poput avokada? Treba vam 350 grama blitve, ¼ avokada, 2 veće banane ili 3 manje i 350 ml vode. Nasjeckati, staviti u blender i miksati dok ne dobijete jednoličnu smjesu.

 

 

 

×
×

Košarica